7/17/2010

rindu yang teramat

bismillah...
ya Allah, aku bersyukur kepada Mu memberi ku ruang untuk menjengah blog usang ini...
sudah terlalu lama bagi ku tidak mencoretkan kata, menitipkan pena disini...

aku rindu ya Allah..aku rindu zaman 'blog' yang sedikit sebanyak mengingatkan hobiku dibangku sekolah..buat teman-teman sekolah, kalian pasti pernah terbaca beberapa karya ku yang berjaya menembusi meja editor sidang redaksi sekolah..jika diingatkan semula, ada yang meminta dalam diam supaya kisahnya kujadikan cerpen, minta dizahirkan di dalam serangkap puisi...maaf teman-teman, hajat kalian tidak kesampaian ketika itu...ketika itu, kita sama-sama mengejar masa, mengejar cita-cita..

ya Allah, aku rindu..kuteringat karya-karya lama ku..jika blog sudah mujud dizaman itu, pasti aku abadikan coretanku di blog..malangnya zaman itu yang ada hanyalah helaian kertas dan pena...mana mungkin bisa bertahan lama...

walaupun coretan ku ketika itu hanyalah sekadar hasil nukilan seorang remaja yang masih mengejar cita, tapi aku cukup bangga bila coretan ku terpampang di helaian majalah sekolah...cukup lah sekadar cuma..Buat cikgu Hassanuddin Mat Isa (salah seorang diantara novelis negara kita), jasa mu tetap ku kenang..atas didikan beliau lah aku mampu berbuat demikian..

itu semua sudah berlalu..sepuluh tahun berlalu segala kenangan itu...........

No comments: