5/04/2009

3 in 1, action..

syukur alhamdulillah, plan ku bercuti di Raub berjalan seperti y dirancang walaupun timing agak lari ket..mcm2 perasaan ms ni..aku takut apa y aku rancang gagal..walaupun perkara kecik, tp pd aku, mmg ckup2 bmakna..


ni ms bkumpul di rumah wany..nmpak k.yati happy sgt..aku rs ni 1st time dia dtg Raub hehe..mama wany sempat suh kami makan dulu wat alas perut..mkn sup ayam y best..tq mama..pas solat asar, dlm kul 5, kami gerak dari bangi..




sejam pas2, kami smpai di sempadan selangor dan pahang..ni laa sempadannya..terowong y dekat dengan genting sempah..di kaki genting..lina sibuk nk p genting..maaf laa dik, xde dalam agenda la hehe..next time ajak angah n bkl k.ngah p sn ekk..
pas lalu tol bentong, masuk exit bentong, raub n lipis..ni gak laa exit nk ke gua musang n kota bharu..ermm sj nk remind sahabat2 supaya senang nk p raub nnti..xde laa nk sesat smpai kuantan lak..jauh nk u-turn woo..



muka2 xsabar nk sampai raub..aku da nyata laa xsabar2 nk jumpa mak ayah..rindu woo da 2 mggu x jumpa ni..






sblm kul 8, kami da smpai rumah..rehat2 jap sebelum mandi dan mkan..xsedar hp kami sm hehe..hp y tengah2 paling cun kot hehe..pas mkn, dok lepak2 dlm bilik dan zzzzzzzzzzzz...xsabar nk tggu sok pg hehe..
pg sabtu, pas sarapan, kami gerak p bkelah di pulau chekas..dr rumah ambik ms dlm 10 mnt je..lalu jln2 kampung..smbil menikmati keindahan di sepanjang laluan..smpai je, cr port y plg tsorok..senang nk wat aksi hehe...ni laa tmpat aku sokmo lepak kalo dtg cn..agak jauh dr tumpuan org ramai..
ni laa kami bila dh jmpa air..sebijik cm kg girls kalah bdk2 kecik..mcm2 aksi ada tp bukan utk tatapan umum laa hehe..best sgt2 dpt bw dorg dtg cn..


opss 18sx hehe..ni laa bijoy aimi y sokmo dok menempel kalo aku blk kg..sempat culik dia n abg dia jap bw p bkelah skali..ms sggah ambik dia 2, kan men sronok dgr nk bw p men air..melompat2 nk ikut hehe...1st time aku tgok aimi dok rapat dgn org len y dia baru jmpa..dia da xmalu2 nk borak2 dgn cik yati n cik wany dia..ermm 'cik' ?? sorry ye k.yati..aimi tetap pggl sy kakak hehe..




tgok je laa aksi cute aimi ni..xberenggang lansung dgn aku..ms aku p, dia ikut..xmerasa laa nk bebas men air hehe...aku betul2 thibur dgn krenah dia..da lm gak xjumpa bdk kecik ni.. asal aku balik je dia xde..

da penat mandi, kami siap2 nk blk..xleh lm2 sbb wany nk p walimah mmber dia..aku pun nk tlg mak msk utk mkn tghari..ada tetamu istimewa dtg rmh hehe..la ni ntah kat mn2 ntah..sesat smpai ke batu talam la..jauh gak nk pusing balik 2..sian korang, len kali ikut signboard ekk...



ni ms nk blk da..sempat jumpa anakjiran depan rumah..nurbariyyah billah..seingat aku baby 8 bulan ni akan nangis2 bila aku dukung dia..la ni ok lak..mgkin dia ingt aku da siap2 nk bw dia p jln2 kot..sorry laa..next time laa kita pusing2 kg lak..





sempat ambik gambar dgn mak tsayang..da kenyang, hr pun da petang..pas asar kami gerak balik ke kl...takut lewat lak smpai bangi..




nmpak dorang cm xsabar2 nk blk je 2..rs cm nk tggal je..xpuas lg dok jumpa mak..tp nk wat cmna, aku da jnji dgn dorg nk blk sm2..




ms singgah solat mgrb kat R&R genting sempah..xsgka lak jumpa 2 jelitawan dari bangi ni..opss sorry, msg2 da da y punya hehe..sj suka2 snap ms ni hehe..

da usai solat, gerak dr genting sempah..ramai gl org singgah ms ni..nk park pun agak ssh..




waaa...suka btul lina bl lalu terowong ni hehehe..bg y xpenah lalu, 1 pengalaman y menarik..aku kira ni terowong tpanjang di malaysia kot..




ni lakk muka2 xsabar nk balik KL hehe..pas tol gombak kami tsalah masuk simpang lak hehe...dlm sejam gak sesat nk cr BTR..lapo laa plak..singgah mkn jap kat sn...time kasih pd y bmurah ht blanja kami makan..kue tiaw kungfu tmpat 2 mmg best laa..nnt nk mkn lg kat sn hehe..

pas makan kami gerak terus ke bangi..antar lina kat putrajaya sat..sempat lak aku tgok show free..maaf ya, jgn marah hehe..agak kepenatan tp xsmpai ht nk biarkan wany drive sorang2..layan wany borak2, ingt lek apa xtvt kami sepanjang hr ni..ikim cm paham2 je, siap on air lagu2 nasyid y best2..mai kita layann.....



Bagaikan permata di celahan kaca

Kerdipnya sukar tuk dibezakan

Kepada Mu Tuhan

ku pasrah harapan

Moga tak tersalah pilihan

Nur kasih Mu mendamai di kalbu

Jernih setulus tadahan doaku

Rahmati daku dan permintaanku

Untuk bertemu di dalam restu

Kurniakan daku serikandi

Penyejuk di mata penawar di hati

Di dunia dialah penyeri

Di syurga menanti dia bidadari

Kekasih sejati teman yang berbudi

Kasihnya bukan keterpaksaan

Bukan jua kerana dunia

Mekar hidup disiram nur kasih

Ya Allah kurniakanlah kami isteri

Dan anak yang soleh

Sebagai penyejuk mata

Di tangan-Mu Tuhan

ku sandar impian

Penentu jodoh pertemuan

Seandai dirinya tercipta untukku

Rela ku menjadi miliknya

No comments: