8/08/2009

broadcast journalism - part 1

KURSUS INTENSIF MEDIA-kewartawanan dan penyiaran
CCSB Shah Alam
8-9 Ogos 2009

ni dia pic2 yang sempat aku snap hr ni..wat ms ni aku publish picture je...nnt de kesempatan aku publishkan apa yang aku dapat dlm kursus ni..kat cn kami didedahkan dgn asas2 kewartawanan..blajar cmna nk shoot n interview responden...

en. zubli nordin - lect kami yang ceria sokmo..kami seme dok tgelak2 dgr celoteh beliau..ada je ilmu baru y kami dpt wpun dlm gelak2 cm2..Mr. Zubli, u are the best mentor..

hj tahir (ex-staff TV3)- lect yang dok ajar cara2 guna kamera dan tripod yang xpenah aku sentuh selama ni..beliau mmg dh MA hal2 kamera n video2 ni..

ni kamera panasonic model MD 100000..harga kamera ni saja hampir RM 8000 belum termasuk tripod n aksesori ( beg, mic, segala kabel, easy cap, tape dll) kalo ade duit nk je bli..sape nk tlg derma utk capai hajat sy ni hehe..

ni 1st time pegang kamera ni..alaa ringan je..lebih kurang 1kg..nasib laa ringan, kalo berat cm kamera dolu2, mau nye patah bahu aku dok pikul kamera je hehe..

ni namanya tripod..senang citer fongsinya cam kaki kita laa..mmg kamera 2 agak ringan, tapi perlu tripod utk mengelakkan shoot yang bgegar..nmpak x beg kat kaki tripod 2..aku x ingt bape harga beg 2..sgt perlu utk keselamatan kamera ketika dlm perjalanan...dlm beg 2 byk compactmen utk letak cabel2 y perlu, mic, easy cap, tape dll..
so, xleh laa smbar kamera n tripod je..

to be continue at 8.00 pm utk sesi tulis skrip...
skang ni nk lepak kat INTEKMA..rehat2 lepak2 dgn k.shima n k. ifariza

No comments: