8/08/2009

broadcast journalism - part 2

alhamdulillah dh settle part 1 siang td..kami diminta bkumpul jam 8 mlm..smpai je sorg pun lum ade..sabar nye en.zubli tggu kitorg..maaf laa, masuk lambat, so ms utk bsiap agak terhad..rs xpuas lak dok kat INTEKMA sat td hehe..

kami mula kan kursus mlm ni dgn menilai semula hasil yang telah kami lakukan siang td..
en zubli bg homework lg huhu..kami kna shoot semula intro topic y kami setle kan siang td..aku bgroup dgn en. ismail dan penghulu kami en. azizan.pe y best nya dok group dgn dato' n tan sri ni, dorg cukup sbr dgn krenah aku..kelemahan aku sgt ketara di depan kamera, so ntah bape kali shoot utk stand upper..mgkin ada 30 camera action td kot huhu..nk siapkan stand upper y 10secon 2 pun kna action sejam lebih..

sudah nya kul 11.00pm siap shootg utk stand upper..lapor laa plak, turun ramai2 p pekena kue tiaw kungfu kat bawah..kul 12.00am naik, nk mula wat skrip..adoii, kalo dh kenyang ni, mata mula laa kuyu hehe..gagahkan mata tahan ngantuk utk siapkan dua skrip..1 untuk V.O dan 1 lg untuk berita paper Selangor Kini..

skang dh jam 1.30 am, aku baru je siapkan skrip utk paper Selangor kini..yang 1 lg td sedang di rangka oleh Dato' n Tan Sri dua org ni..pueh dorg dok rolling tape utk dptkan timing utk skrip..ntah bape kali babak aku di rolling huhu..malu weh, 1 bilik dok dgr suara aku jd 'reporter'..
target aku kul 2 siap, insya Allah..mata dh ngantuk gila dh ni..baju esok x iron lg, sok nk wat montaj lak huhu..

*smpai INTEKMA dlm kul 2.45 am..pas solat terus pengsan huhu...

No comments: